Ormar

Det är svårt att skriva på sommarlovet eftersom då är jag mycket på landet, men jag försöker skriva lite då och då när jag är hemma :P

Onsdag
Idag åkte jag till stallet. Sara följde med. Jag red Baldur på ridbanan för att Sara skulle rida också. Jag red ett tag och sen red Sara. Det gick rätt bra. Det blev bara lite fel i gångarterna^^
Sen åkte vi till landet på moppen.

Nu ska jag sammanfatta lite av dagarna, inte var för sig
Jag har sprungit lite, men inte så mycket. En dag så sprang jag där det var mycket backar och jag var helt död efteråt.
Jag har badat massor.
En dag när vi badade i Myrviken (vi kallar det så) så gick vi upp på berget och ner på andra sidan. Då när jag nästan var nere så hörde jag något och då var det en huggorm som åkte ifrån mig. Jag sprang uppför berget i full fart.
Sen en dag när mamma, jag och pappa badade i Dyvik så skulle jag nästan gå upp. Pappa och mamma hade redan gått upp. Jag låg nära stranden i vattnet och höll på lite med sanden i vattnet. Då kittlade det till på foten. Jag sprattlade till. Jag trodde att det var en abborre eftersom det fanns många abborrar där. Efter en stund så kittlade det vid låret och rumpan och sen kollade jag ner och då trodde jag först att det var en ål, men det var en ORM!! Den slingrade sig runt benet och simmade iväg. Jag sprang upp på stranden och sen var det en pappa där som hade två håvar. Han fångade upp ormen. Det var en snok.
Sen har Olivia varit på landet också. En dag lekte jag, Sara, Olivia och Elin Robinson på vårat berg. Det var kul. Vi fick ta med oss 3 saker var och sen plockade vi blåbär. Vi har fortfarande blåbär kvar som vi ska göra en blåbärspaj av.

Kommentarer
Postat av: Jenna

Du är med i min tävling om vem som blir veckans blogg!



1. Du får inte rösta på dig själv!

2. Max 1 röst per pers!

3. Ingen ide att försöka rösta flera gången, jag kollar ip-nummer för varje röst!

4. Om du bryter reglerna blir du diskad!

2009-07-20 @ 10:11:32
URL: http://jennaw.blogg.se/
Postat av: JasMiin

sv; okej, jag tycker tvärt om, mopeder är inte fina :D

2009-07-20 @ 11:04:55
URL: http://dressage.blogg.se/
Postat av: Claudia

Vad tråligt att bli ledd! Får man bara skritta?!

2009-07-21 @ 13:18:41
URL: http://www.nogg.se/claudifoto
Postat av: sara

Kul att du skriver om det (robinson). Lite skämmigt^^ jag kan tänka mig dig springa upp på stranden i full fart. jag skulle oxå ha gjort det!! <3

2009-07-25 @ 07:05:22

Vill du säga något snällt om mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0