Matchledare

Nu ska jag berätta om när jag dömde. Bild kommer på mig och Elin. 
Efter konfahajken åkte jag direkt till Tullingehallen. Där bytte jag om till matchledarkläder (inneskor, svarta strumpor, shorts, linne under matchledartröjan och tofs). Sen när vi gick ut på planen var det jättenervöst. Det var fjärilar i magen. Elin och jag skulle döma till pojkar 99. Det var inte så mycket att döma. Det gick jättebra för att vara första matchen för oss. Tullinge mötte Huddinge. Huddinge vann med 4-3. Då tjänade vi 60 kr var. Efter matchen gick Lina (f93) fram till oss. Hon skulle döma matchen efter som var med flickor 99/00(?). Hon frågade om någon av oss kunde hjälpa henne eftersom hon var själv. Båda kunde för att vi skulle ha samling till vår match kvart över 10 och den här matchen skulle sluta innan det. Det blev jag som hjälpte Lina. Det gick bra, men det var svårare att döma till tjejer än till killar. Det var inte heller så mycket att döma där. Tullinge mötte Sköndal. Sköndal vann med 5-1(?). Där tjänade jag också 60 kr.

Tjänade pengar idag: 120 kr






Kommentarer
Postat av: Olivia

Varför var det svårare att döma till tjejer?

2009-02-07 @ 18:32:55
URL: http://http//beatifuly.blogg.se

Vill du säga något snällt om mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0