Konfahajken

Efter skolan gick jag hem och sen tog jag bussen till Centrumkyrkan i Tumba centrum. Jag var där först och det var låst, men sen kom alla. Vi åkte buss därifrån klockan 17.01. Vi gick av vid typ Tvärgatan i Salem. Sen gick vi ca 10 m till Skogsängskyrkan. Den var jättefin och modern. Vi kollade runt, spelade lite orgel (de hade nämligen en orgel där) och la ut sovsäck och liggunderlag där vi skulle sova. Sen spelade vi Yatzy. Jag kom 4 av 6 st. Det gick inte så bra för mig. Amilia vann. Sen började vi laga mat. Vi skulle äta tacos. Vi skulle börja äta när Måns kom tillbaks från sin karate. Vi var jättehungriga. Vi spelade lite orgel medans vi väntade på att få äta. Sen när Måns kom så skulle Eva bara hem till sig och göra något. När hon kom tillbaks så åt vi. Det var jättegott! Efter maten spelade vi lite pingis. Vi spelade rundpingis. Eftersom jag har en bruten tå så var jag tvungen att gå snabbt runt pingisbordet. Jag vann några gånger, faktiskt rätt så många. Sen kollade vi på en film. Vi kollade på "The gospel of John". Den handlade om Johannesevangeliet. Den var rätt så seg ibland, men ganska många roliga kommentarer som t.ex "Lärjungarna satte sig ner. Det var mycket gräs där" fastän man såg att det var mycket gräs på filmen. Men det är för att "replikerna" är tagna direkt ur bilden. Man skulle kunna sitta uppe med en bibel och det skulle stå samma sak i bibeln. Så sa Fluff iallafall. På slutet av filmen var det två stycken som sov. Vi började kolla på filmen klockan 21.00 och den var ca tre timmar så den var slut ca 00.00. Efter det så hade vi en andakt enligt psalmen där det står "kvällsandakt". Efter det borstade vi tänderna, bytte om och gick och la oss. På morgonen var jag tvungen att gå upp 07.40 för jag skulle till en innebandymatch och döma. Jag satte klockan på tjugo i, men jag vaknade fem i halv åtta istället. Amilia vaknade också då. Sen bytte jag om, packade ihop och åt frukost. Sen åkte jag till Tullingehallen.

Kommentarer

Vill du säga något snällt om mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0