Härlig vinst + lite annat om den här dagen

På morgonen följde jag med Sara och kollade på match. Hennes lag skulle spela mot Vendelsö. Det gick bra fast ändå inte. Tullinge förlorade med 3-4. Jenna gjorde ett mål och det var bara hennes andra match. Hon gjorde också assist på de andra två målen. Sen var det en till ny som gjorde ett mål. Det var hennes första match. Hon heter Elin.

Efter matchen lämnade de mig hos Elin. Jag skulle åka med dem till min match för att mamma och Sara skulle på en handbollsmatch och ha cafeteria. Pappa skulle vara med sina syskon och prata om saker hur de ska göra med farmors hus. Hon dog ju för ett tag sen och nu håller de på med alla saker.
Vi skulle möta Älta. De leder serien så därför hade vi med Linnea och Johanna (94:or, men de spelar i andra, äldre lag). Sen hade vi också med Emilia (95) för att Carro (spelar i samma lag som Linnea) hade skadat sig. Emelie och Märta (95:or) satt också som reserver ifall någon skulle skada sig. Jossan skadade sig så Emelie hoppade in. Jag stod i mål. Vi vann!! Vi var tvungna att vinna den här matchen eftersom annars kommer vi att åka ner i division 3. Det blev 5-3 till oss. Älta var jättearga på oss när vi ledde. De aom gjorde mål tror jag var Emilia (forward), Linnea (forward), Johanna (center), Kajsa (back) och Ida (back). Elin och Amanda stod i vägen för målis på två av målen.

Elin följde med mig hem. Här hemma var vi inne på datorn och spelade Guitar hero. Vi gjorde lite annat också. Vi åt t.ex fruktsallad med vaniljsås. Jenna var här hemma med Sara.

Sen var det målvaktsträning. Det gick rätt bra för mig, men jag var nära på att ge upp någon gång ibland. Typ en gång. Annars kämpade jag på.

Just nu kollar jag på Trollkarlens hemligheter!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Tråkigt det där med din farmor...

2009-02-17 @ 17:23:40
URL: http://beautifuly.blogg.se/

Vill du säga något snällt om mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0