Galax 2009- scoutläger



Igår kom jag hem från scoutlägret. Jag och Saga hade så många minnen från ett annat scoutläger som hette Graal som också var på Skräddartorp (där vi var nu). Vi hade sjukt kul. Vi hade två tält. I ena tältet bodde killarna (6 stycken i ett 10 manna tält tror jag) och i det andra 5 tjejer i ett 10 manna tält. I tjejtältet var det jag, Saga, Louise, Cicci och Vida.
Vi har gått upp klockan 8 varje dag. Sen har vi turats om att diska och laga mat.
Det har varit roliga projekt varje dag.
Jag har lärt känna jättemånga på lägret.
Ett ord som vi sa som Emil började säga (tror jag) är:
URR BAI BAI
Testa att säga det för det är sjukt roligt^^
Vi har spelat Jeriko två gånger. Det är kul, men jag kan inte förklara hur man spelar. Eller det är svårt att förklara hur man spelar. Första gången utklassade vi de som vi mötte, men på slutet ska man gissa rätt på ett lösenord. Under spelets gång samlar (bl.a) man vedträn som det står ledtrådar på. Vi gissade på att det skulle vara geting eller mygga, men vi valde geting. Sen ska man skicka en löpare till domaren som säger lösenordet (båda lagen har olika lösenord). Vi sa att Erik (han vi skickade) skulle säga mygga. Han missförstod och sa geting. Därför förlorade vi. Den andra gången mötte vi grödinge/vårstas scouter. Vi utklassade de också. På slutet kom de som värsta armén mot oss.
Men jag har bara en sak att säga om Jeriko och vårat lag... Vi ÄGER!!  =D
Galax -09 handlade såklart om galaxen. Vi "var i galaxen" under hela scoutlägret.
När lägret närmade säg sitt slut hade tonåringarna det vill säga vi en mörkerspårning. Det är en spårning som är på natten. En spårning är att man går ganska långt och på vägen finns det kontroller. Vi kom fyra. Vi förlorade bara 4  godisar (godisarna var det man skulle ha kvar så många som möjligt på slutet). Temat på spårningen var "Tillbaka till Vintergatan". Vi träffade 5:an och 7:an. Haha^^
De som har lampor på sina huvuden som har hand om skönhet var på en kontroll. Då frågade de om rouge. Om alla visste vad det var. Alla visste det. Sen sa de att de behövde en försöksperson. Måns och Emil räckte upp händerna. Måns blev. Sen behövde de någon som testade på honom. Emil räckte upp handen. Vi sa att Saga kanske kunde göra det för vi visste att det skulle bli något med sminka, men till slut bestämde vi oss för Emil ändå. Man skulle sminka (i det här fallet på Måns :P) och sätta de olika sminksakerna på den platsen de skulle vara på. Emil klarade det fast Saga viskade bakom (man fick inte prata med Emil) till Emil att han skulle ta den stora borsten i stället för den lilla (han använde nämligen den lilla). Men det gjorde inget vilken borste man tog, men eftersom Saga hade viskat så skulle vi ge en godis, men vi mutade dem med det godis som Saga, Vida och Louise hade med sig. Så vi slapp ge godis.
Nu orkar jag inte berätta mer om lägret. Jag tror inte att ni orkar läsa mer heller, men om ni har några frågor om lägret eller scouting så kontakta bara mig genom att kommentera. Bilder kommer från scoutlägret.
Direkt när jag kom hem från scoutlägret så åkte vi till Ikea. Jag var väldigt trött och smutsig.

Idag har jag, mamma, pappa och Sara varit i Skärholmen centrum. Vi shoppade lite. Sen åt vi pastasallad. Den är så god där. Sen åt vi glass. Stora strutar. Mums :)
Sen idag har Sara Vidzém kommit och hämtat Lemon (hennes undulat). Dicken har varit som en pappa åt Lemon. Han har suttit vid buren (mamma har sagt det och han gjorde det idag) och när han har gått så har Lemon ropat på honom (kvittrat d.v.s). När Sara och hennes mamma kom så märkte man att Lemon hade saknat dem för hon hoppade upp på gallret. Vi fick en choklad av dem som tack för att vi har passat Lemon.


Kommentarer
Postat av: Alania

jaha okej va kul, jag var miniledare på 4h gården i hägersten:)

kram

2009-08-02 @ 20:33:16
URL: http://stockholmsbabes.blogg.se/

Vill du säga något snällt om mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0